Извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, ненадејно поднесе оставка , што е потврда дека целата западна автомобилска индустрија е во длабока системска криза.
Stellantis поседува американски Jeep и европски Peugeot и Fiat во своето портфолио, а Таварес имаше репутација како еден од најимпресивните деловни лидери на Запад и надвор од автомобилската индустрија.
Имаше класичен конфликт меѓу Тавареш како извршен директор со се поскептичните членови на Одборот на директори и големите акционери, откако акциите на Стелантис изгубија 40 отсто од вредноста оваа година. Таварес ја понуди својата оставка, која претседателот на Управниот одбор Џон Елкан ја прифати со „веден ефект“.
Иако фокусот на европските медиуми во последните две години беше насочен кон драмата на германската автомобилска индустрија, особено на Фолксваген, оставката на Тавареш е потврда дека секој агол на западната мобилност е под притисок од промените во општите деловни услови и кинеска конкуренција.
Ако динамичен бизнис лидер како Карлос Таварес се најде во ситуација да мора да поднесе оставка, се поставува прашањето дали некој навистина може да биде конкурентен на меѓународно ниво без да го промени општиот правец на западните јавни политики.
Stellantis, четвртиот најголем производител на автомобили во светот, беше создаден во 2021 година со спојување на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group. Таварес одигра клучна улога во тој процес, откако претходно ја водеше PSA Group од 2014 година.
И покрај неговите успеси, Stellantis се соочи со предизвици, вклучително и пад на продажбата и зголемен залихи, особено на северноамериканскиот пазар.