Медиасет
Венеција почнува да наплаќа влезница
Оваа недела, Венеција ќе почне да им наплаќа влез во градот на дневните патници, што е прв ваков случај во светот. Наплатата е воведена за да се намали притисокот врз античкиот италијански град, кој тоне под тежината на масовниот туризам.
Почнувајќи од четврток, посетителите кои доаѓаат во градот на еден ден ќе треба да купат билет од пет евра, кој ќе го контролираат инспекторите на клучните локации.
Минатата година, 3,2 милиони туристи поминаа најмалку една ноќ во историскиот центар на градот, но десетици илјади други се слеваа на тесните улички на градот во текот на денот, често од бродови за крстарење, за да ги видат знаменитостите, вклучително и плоштадот Свети Марко и Риалто. Мост.
Целта на воведувањето билети е да се охрабрат дневните патници да доаѓаат во поретки периоди со цел да се обидат да ја разредат најголемата гужва.
Првично, билетите ќе бидат потребни само за 29 најпосетени туристички денови во текот на 2024 година, главно за време на викендите од мај до јули.
Дали оваа мерка ќе даде резултати, внимателно ќе се следи и во другите туристички дестинации низ светот кои се борат да се справат со масовниот туризам.
Луиџи Бруњаро, градоначалникот на Венеција, го опиша потегот како „експеримент, прв во светот, за да се направи Венеција попогодна за живеење“.
Венеција, која се простира на повеќе од 100 мали острови и островчиња во североисточна Италија, се смета за еден од најубавите градови во светот.
УНЕСКО го вброи градот и неговата лагуна како светско наследство во 1987 година, наведувајќи го како „извонредно архитектонско ремек-дело“.
Организацијата на ОН, сепак, минатата година се закани дека ќе ја стави Венеција на својата листа на загрозено наследство, наведувајќи го масовниот туризам и зголемувањето на нивото на водата што се припишуваат на климатските промени.
Системот за издавање билети долго се дискутираше, но неговата имплементација постојано беше одложувана поради загриженоста дека сериозно ќе ги намали приходите од туризмот и ќе ја загрози слободата на движење.
Градските советници од опозицијата тврдат дека од ова нема да има никаква корист. Педесет евра можеа да помогнат“, рече еден од нив Џанфранко Бетин.
Во 2021 година, Венеција воведе забрана за масовни крстарења, од кои секојдневно заминуваат илјадници туристи, пренасочувајќи ги кон подалечно индустриско пристаниште.
Градоначалникот на Венеција вети дека новиот систем ќе се наметне „нежно“, без строги контроли и редици за билети, отфрлајќи ги шпекулациите дека градот ќе постави бариери или контролни пунктови на улиците.
Инспекторите ќе бидат стационирани на и околу главните влезови на градот, особено на железничката станица Санта Лусија, проверувајќи ги посетителите на лице место.